<< zurück

 width="325" height="496" - click opens image in new window
MarkenART

Harald Weiss
D 1992, 4:30

EMAF 1992
Tour: 1992/1993
im Verleih: ja / in distribution: yes
distribution@emaf.de // Tel: 00 49 / (0)541 / 2 16 58

Credits:
U-matic, 4:30, col., Bundesrepublik Deutschland 1992. Regie & Script: Harald Weiss. Kamera & Editing: Christian Minder. Sound: Thomas Rugel. Darsteller: Alexander May.

Beschreibung:
MarkenART stellt nicht ein übliches Porträt der Stadt Hannover oder gar eine Marketingmaßnahme der hannoverschen Unternehmen vor. In der Tradition Kurt Schwitters stehend, zeigt er eine Collage, zusammengesetzt aus den unterschiedlichsten Assoziationsobjekten. Die phonetisch rhythmische Behandlung der Firmennamen wurde zur Ausgangsbasis für die Zuordnung und Gestaltung der Szenen.

Description:
The Hanover-Clip MarkenART does not present a usual portrait of the city of Hanover or even a marketing measure of Hanover enterprises. Following the Kurt Schwitter tradition it shows a collage, composed of most various association objects. The phonetically rhythmic treatment of the companies' names became the starting point for the assignment and the formation of the scenes.

<< zurück