<< zurück

 width="360" height="252" - click opens image in new window
width="748" height="591" - click opens image in new window
Nummer Twee

Guido van der Werve
NL 2003, 3:08

EMAF 2004
Tour: 2004/2005
im Verleih: ja / in distribution: yes
distribution@emaf.de // Tel: 00 49 / (0)541 / 2 16 58

Credits:
NL, 0:03:08, Beta Sp // NL 2003, 3:08 // Realisation: Guido van der Werve // Performer: Guido van der Werve, Magnus Logi Kristensson, Wil Trumpie, Margie Oosten, Marloes Meents, Celine Kraal, Rachel Meibergen, Zunaira Choudry // Choreograph: Elisabeth Lambeck // Camera, Light: Ben Geraerts // Sound: Casper Lambeck // Fotographer, Focus: Willem K. van der Jagt // Distribution: Netherlands Media Art Institute – Montevideo, Amsterdam

Beschreibung:
In meinen Arbeiten suche ich immer nach Elementen, die Metapher für meinen Geisteszustand, zu der jeweiligen Zeit und am jeweiligen Ort, sind. Diese Elemente zeigen direkt und irrational meine Gefühle, aber ich erwarte und will vom Publikum nicht, dass sie meine Absicht, diese Elemente zu wählen, erraten. Ich ziehe es vor, sie in einen offenen Kontext zu stellen. Normalerweise drücke ich diese Elemente in Performances aus. Die Ideen für die Elemente von ›Nummer twee‹ stammen aus Russland. Ich studierte zwei Jahre Russisch und absolvierte in dieser Zeit einen Austausch an der staatlichen Universität St. Petersburg. Ich lebte dort zwei Monate lang auf dem Campus. Dieser Campus lag direkt an einer 18spurigen Straße. Fast jede Woche erlebte ich einen Autounfall. An den Abenden ging ich meistens ins Theater. Mit meinem Studentenausweis konnte ich für fast umsonst eine Eintrittskarte bekommen. Auch der Text am Anfang des Films stammt aus meinem damaligen Tagebuch. (Guido van der Werve)

Description:
In my works I always look for elements that are metaphors for the state of mind I'm in at that particular time and place. These elements express in a direct and non-rational way my feelings, but I don't expect or want the audience to guess what my motives are for picking these elements. I prefer to put them in an open context. Usually I transfer these elements to performances. The ideas for the elements of ›Nummer twee‹ came from Russia. I studied Russian for two years and during this period I was on an exchange at the St. Petersburg State University. I lived there for two months at the campus. This campus was located next to an 18-lane highway. Almost every week I witnessed a car accident. In the evenings I went to the theatre most of the time. With my student card I could get tickets for almost nothing. Also the text at the beginning of the film is from my diary at that time. (Guido van der Werve)*

<< zurück